Web Analytics Made Easy -
StatCounter
Reklama w Holandii – od czego zacząć pozycjonowanie? | Relacja na Żywo
Reklama w Holandii – od czego zacząć pozycjonowanie?
Biznes

Reklama w Holandii – od czego zacząć pozycjonowanie?

Holandia większości Polaków kojarzy się z kolorowymi tulipanami, wiatrakami i smacznym serem. Holandia to także 24-ty, najgęściej zaludniony kraj na świecie pełen średniowiecznych zamków, parków rozrywki oraz bogatej kultury. Holandia ma także sporo do zaoferowania przedsiębiorcom. Bogaty rynek zbytu znajdą tam m. in. sprzedawcy kwiatów, firmy zajmujące się produkcją turbin wiatrowych oraz producenci serów.

Pozycjonowanie i reklama Holandia

W Holandii większość społeczeństwa aktywnie korzysta z Internetu i chętnie dokonuje zakupów online. W 2013 r. kraj ten uplasował się na piątym miejscu wśród najlepiej rozwiniętych rynków handlu internetowego. W 2015 r. z kolei odnotował ponad 18-to procentowy wzrost wydatków online w porównaniu z rokiem 2014.

Mieszkańcy Holandii od lat chętnie korzystają także z mediów społecznościowych. Facebook cieszył się ogromnym zainteresowaniem jeszcze zanim stał się popularny w pozostałych europejskich państwach. Pozycjonowanie i reklama w Holandii są więc bardzo opłacalne dla przedsiębiorców.

Najpopularniejsze media społecznościowe w Holandii

W Holandii aktualnie mieszka blisko 17 mln ludzi, z których większość aktywnie korzysta z mediów społecznościowych. Według prognoz w 2018 r. ponad 70% Holendrów będzie posiadało swój własny profil na Facebooku. Jeśli zależy nam na tym, aby pozycjonowanie i reklama w Holandii były jak najskuteczniejsze, należy zwiększyć widoczność swojej firmy w social media.

Do roku 2011 w Holandii królował serwis Hyves, pod względem funkcjonowania bardzo podobny do strony nasza-klasa.pl. Możliwe na nim było robienie zakupów, zamieszczanie ogłoszeń kupna-sprzedaży oraz poszukiwanie ofert pracy. Wraz z pojawieniem się Facebooka serwis Hyves stracił jednak na popularności.

Reklama w Holandii – od czego zacząć pozycjonowanie?

Oprócz Facebooka, Holendrzy bardzo chętnie sięgają także po Twitter i LinkedIn. Co ciekawsze, użytkownicy tych portali interesują się stanem Ohio w USA. Według specjalistów jest to skutek przetasowań terytorialnych, jakie miały miejsce w XVIII i XIX w. W tamtym czasie wielu Holendrów zasiedliło bowiem terytoria Ohio. Wielu ich potomków korzysta obecnie z Twittera i LinkedIn w celu podtrzymywania kontaktu ze swoimi krewnymi mieszkającymi aktualnie za Ocenem.

Reklama Holandia – gdzie ją umieścić?

Poza mediami społecznościowymi warto zadbać o obecność swojej firmy na portalach, które będą posiadały bezpośrednie linki prowadzące do naszej strony. Jeśli chodzi natomiast o wyszukiwarki, w Holandii aktualnie prym wiodą Google, Bing oraz Yahoo.

Aby dowiedzieć się, które strony cieszą się największym zainteresowaniem i zaufaniem Holendrów warto wykorzystać narzędzia monitorujące ruch na stronach. Należy do nich Woorand.com, według którego stronę warto umieścić na: Google Netherlands, Yelp, FourSquare, Marktplaats, Telefoonboek, Expatica Netherlands, B9, De Telefoongids, Markt, Goldenline (Goudengids), Infobel Holandia i SeNetherlands AngloInfo.

Reklama w Holandii – od czego zacząć pozycjonowanie?

O czym warto pamiętać reklamując się w Holandii?

Samo pozycjonowanie i reklama w Holandii niewiele różni się od działań podejmowanych w innych krajach, co znacznie ułatwia sprawę. Warto jednak bliżej zapoznać się ze specyfiką internetowych nawyków mieszkańców tego kraju oraz zrobić dokładny research, który pozwoli nam dowiedzieć się, jakie strony najczęściej odwiedzają Holendrzy oraz jakich zakupów najchętniej dokonują online. Warto również mieć na uwadze fakt, że 90% Holendrów posługuje się językiem angielskim.