Web Analytics Made Easy -
StatCounter
Pozycjonowanie i audyt SEO - jakie mają znaczenie i jak znaleźć wykonawcę usług? | Relacja na Żywo
Pozycjonowanie i audyt SEO - jakie mają znaczenie i jak znaleźć wykonawcę usług?
Biznes

Pozycjonowanie i audyt SEO - jakie mają znaczenie i jak znaleźć wykonawcę usług?

Zastanawiasz się, jak wybrać odpowiednią firmę do przeprowadzenia pozycjonowania? A może nie wiesz, czym jest SEO i czy powinieneś skorzystać z usług firmy, która oferuje opiekę nad SEO Twojej strony? Sprawdź, co mamy do powiedzenia na ten temat, a odpowiedzi na te pytania staną się dla Ciebie jasne.

Co to jest pozycjonowanie?

Warto zacząć od wyjaśnienia czym jest pozycjonowanie. Otóż mowa o działaniach, w wyniku których pozycja strony internetowej zajmuje czołowe miejsca w wynikach wyszukiwania na istotne dla niej frazy. Aby określić odpowiednie frazy, a następnie wprowadzić właściwe działania, niezbędny jest audyt SEO. Jest to analiza danej strony internetowej pod kątem wielu istotnych czynników on-site oraz off-site. Audyt SEO to działania na szeroką skalę, wielowymiarowe, podobnie jak późniejsze pozycjonowanie witryny.

Pozycjonowanie i audyt SEO - jakie mają znaczenie i jak znaleźć wykonawcę usług?

Czy audyt SEO i pozycjonowanie są potrzebne?

Zastanawiasz się, czy pozycjonowanie jest Ci w ogóle do czegokolwiek potrzebne? Niewątpliwie powinieneś się na nie zdecydować, jeśli chcesz być widoczny w sieci. Firmy prowadzące działalność tylko online powinny inwestować w promocję w sieci jak najwięcej, jednak również firmom stacjonarnym poleca się działania w internecie. Dzisiaj większość osób szuka usług stacjonarnych właśnie w sieci, dlatego też koniecznie trzeba być tam widocznym. Bezwzględnie należy przeprowadzić audyt SEO, później wdrożyć konkretne, przemyślane działania i kontynuować je, aby utrzymywać wysokie pozycje w wyszukiwaniach. Akurat na marketingu tego typu nigdy nie warto oszczędzać.

Audyt SEO i inne wskaźniki profesjonalizmu firmy

Jak już wiesz, pozycjonowanie jest absolutnie niezbędne. Pozostaje jednak pytanie, kto powinien się tym zająć? Teoretycznie można działać samodzielnie, niemniej jednak brak fachowej wiedzy i doświadczenia poskutkuje kiepskimi efektami pozycjonowania. Aby mieć pewność, że uda się wywalczyć wysokie pozycje, które zostaną utrzymane, należy zatrudnić fachowców. Wiedza oni, jakie działania wdrożyć, potrafią dobrze ocenić sytuację, działają w wielu obszarach i są na bieżąco z wymaganiami wyszukiwarek. Jednak jaką firmę wybrać? Skąd wiedzieć, że jest ona profesjonalna i godna zaufania?

Jednym z wyznaczników profesjonalizmu danej firmy jest to czy oferuje audyt SEO, który jest niezbędny, aby móc trafnie określić, jakie działania trzeba wdrożyć, aby osiągnąć pożądane efekty. Kolejna kwestia to oferta w zakresie wymiaru czasowego trwania działań SEO. Każdy fachowiec wie doskonale, że pewne działania SEO należy prowadzić nieprzerwanie, również po osiągnięciu wysokich pozycji w wyszukiwaniach. Dlatego też polecamy ufać jedynie firmom, które oferują pozycjonowanie stałe, a nie tylko realizację zlecenia i pozostawienie witryny bez opieki.

Oczywiście przed wyborem usługodawcy warto sprawdzić, jakimi cieszy się opiniami. Czy klienci są zadowoleni z usług? Jakie marki promowała dana firma? Odpowiedzi na te pytania pozwolą trafnie określić, czy dana firma jest godna zaufania, a przede wszystkim jak duże ma doświadczenie w promowaniu różnych marek w sieci.