Web Analytics Made Easy -
StatCounter
Szukasz pracowników na LinkedIN? Zobacz kilka porad. | Relacja na Żywo
Szukasz pracowników na LinkedIN? Zobacz kilka porad.
Biznes

Szukasz pracowników na LinkedIN? Zobacz kilka porad.

Serwis społecznościowy LinkedIn został stworzony dla osób, których łączą zawodowe relacje. To właśnie w LinkedIn wiele osób prowadzi swoje konto, by stale śledzić rynek pracy. Pracodawca może tutaj znaleźć nowe osoby do swojego zespołu, natomiast pracownik w prosty sposób ma wgląd do wielu ofert pracy.W Polsce z LinkedIn korzysta ponad trzy miliony osób. Zobacz, co możesz zrobić w tym serwisie, aby przyciągnąć do swojej firmy nowe osoby.

LinkedIn jest narzędziem wybieranym przez profesjonalistów

Według statystyk aż 97% osób zawodowo zajmujących się rekrutacją korzysta regularnie z tj sieci społecznościowej. Uznanie wśród profesjonalistów jest najlepszym dowodem na to, że LinkedIn umożliwia szybkie znalezienie pracowników na różne stanowiska.

Wyszukując przyszłych współpracowników warto skorzystać z filtrów, które zawężą przeglądaną grupę do osób z odpowiednim wykształceniem i umiejętnościami. Wtedy rekruterzy zwykle decydują się na kontakt poprzez wiadomość prywatną. Jest to rozwiązanie bezpłatne i warto je zastosować podczas rekrutacji. To zupełnie inne podejście, niż tradycyjne wystawienie ogłoszenia i oczekiwanie na odpowiedź kandydata.

Szukasz pracowników na LinkedIN? Zobacz kilka porad.

Dobrze przygotuj swój profil

Na LinkedIn, tak samo jak w przypadku innych mediów społecznościowych (np. Facebooka) użytkownicy mogą wzajemnie przeglądać informacje znajdujące się na profilach.Z pewnością osoba, do której napiszesz z propozycją nawiązania współpracy, także to zrobi. Warto dobrze przygotować swój profil - umieścić na nim wszystkie niezbędne informacje oraz ustawić korzystne zdjęcie.

Wiadomości otrzymane przez kandydatów na pracowników, które pochodzą od “pustych” kont z dużym prawdopodobieństwem zostaną zignorowane.

Profil rekrutera oraz strona firmy

Po utworzeniu ciekawie wyglądającego profilu warto od razu stworzyć stronę firmy. To tam umieszczane będą ogłoszenia o pracę. Z pewnością te dane będą przeglądane przez kandydatów - im lepiej się prezentują, tym większa szansa na zainteresowanie ofertami.

Ważne jest także stałe rozwijanie sieci kontaktów. W ten sposób znacznie zwiększamy szansę na dotarcie do jak największej liczby osób - i to bez konieczności stosowania dodatkowych, płatnych usług w LinkedIn.