Serwis społecznościowy LinkedIn został stworzony dla osób, których łączą zawodowe relacje. To właśnie w LinkedIn wiele osób prowadzi swoje konto, by stale śledzić rynek pracy. Pracodawca może tutaj znaleźć nowe osoby do swojego zespołu, natomiast pracownik w prosty sposób ma wgląd do wielu ofert pracy.W Polsce z LinkedIn korzysta ponad trzy miliony osób. Zobacz, co możesz zrobić w tym serwisie, aby przyciągnąć do swojej firmy nowe osoby.
LinkedIn jest narzędziem wybieranym przez profesjonalistów
Według statystyk aż 97% osób zawodowo zajmujących się rekrutacją korzysta regularnie z tj sieci społecznościowej. Uznanie wśród profesjonalistów jest najlepszym dowodem na to, że LinkedIn umożliwia szybkie znalezienie pracowników na różne stanowiska.
Wyszukując przyszłych współpracowników warto skorzystać z filtrów, które zawężą przeglądaną grupę do osób z odpowiednim wykształceniem i umiejętnościami. Wtedy rekruterzy zwykle decydują się na kontakt poprzez wiadomość prywatną. Jest to rozwiązanie bezpłatne i warto je zastosować podczas rekrutacji. To zupełnie inne podejście, niż tradycyjne wystawienie ogłoszenia i oczekiwanie na odpowiedź kandydata.
Dobrze przygotuj swój profil
Na LinkedIn, tak samo jak w przypadku innych mediów społecznościowych (np. Facebooka) użytkownicy mogą wzajemnie przeglądać informacje znajdujące się na profilach.Z pewnością osoba, do której napiszesz z propozycją nawiązania współpracy, także to zrobi. Warto dobrze przygotować swój profil - umieścić na nim wszystkie niezbędne informacje oraz ustawić korzystne zdjęcie.
Wiadomości otrzymane przez kandydatów na pracowników, które pochodzą od “pustych” kont z dużym prawdopodobieństwem zostaną zignorowane.
Profil rekrutera oraz strona firmy
Po utworzeniu ciekawie wyglądającego profilu warto od razu stworzyć stronę firmy. To tam umieszczane będą ogłoszenia o pracę. Z pewnością te dane będą przeglądane przez kandydatów - im lepiej się prezentują, tym większa szansa na zainteresowanie ofertami.
Ważne jest także stałe rozwijanie sieci kontaktów. W ten sposób znacznie zwiększamy szansę na dotarcie do jak największej liczby osób - i to bez konieczności stosowania dodatkowych, płatnych usług w LinkedIn.