Web Analytics Made Easy -
StatCounter
Prowadzenie działalności gospodarczej | Relacja na Żywo
Prowadzenie działalności gospodarczej
Biznes

Prowadzenie działalności gospodarczej

Prowadzenie działalności gospodarczej jest obecnie o wiele prostsze, wpływ na to ma ograniczona ilość formalności oraz możliwość dowolnej liczby aktualizacji kodów PKD. Najbardziej popularną formą prowadzenia działalności są sklepy internetowe, w których można kupi niemal wszystko. Co ciekawe, wersje próbne oferowane przez poszczególne platformy są całkowicie bezpłatne i najczęściej przez miesiąc można testować wszystkie możliwości e-sklepu, w przypadku, gdy ma on wiele ciekawych funkcjonalności można wykupić pakiet i domenę na określony czas.

Prowadzenie działalności gospodarczej

Kiedy konieczne jest założenie działalności gospodarczej?

W myśl obowiązujących przepisów rejestracja działalności jest obowiązkowa w przypadkach, gdy prowadzona jest ona w sposób zorganizowany i ciągły. Te dwa czynniki są jednocześnie spełniane w przypadku sklepów internetowych, ponieważ każdy z nich jest nastawiony na zyski ze sprzedaży, więc niezbędne jest zarejestrowanie działalności gospodarczej.

Z jakimi kosztami należy się liczyć przy zakładaniu działalności?

Koszty związane z rejestracją działalności uległy zmniejszeniu, przykładowo wpis do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej jest obecnie darmowy, a kiedyś koszt ten wynosił 170 złotych. Ulgą dla nowych przedsiębiorców są również możliwości korzystania z obniżonych składek ZUS przez okres nawet  pierwszych 24 miesięcy. Jeżeli chodzi o koszty prowadzenia działalności niezbędny jest ich podział na koszty ponoszone na bieżąco podczas prowadzenie działalności oraz te, które wchodzą w skład opłat administracyjno-skarbowych, czyli podatki, udzielanie pełnomocnictw, wszelkie opłaty notarialne. W przypadku kosztów powstających w czasie prowadzenia działalności są to przede wszystkim wydatki związane z ewentualnym wynajmem lokalu, czy kilku pomieszczeń, rachunki za wodę, prąd, gaz, zakup środków trwałych i niezbędnego wyposażenia biurowego dla firmy. Dodatkowo należy uwzględnić koszt prowadzenia pełnej księgowości oraz wynagrodzenia i składki na ubezpieczenia dla zatrudnianych osób.