Web Analytics Made Easy -
StatCounter
Social Media — jak pozyskiwać w mediach społecznościowych partnerów biznesowych i nawiązywać kontakty biznesowe! | Relacja na Żywo
Social Media — jak pozyskiwać w mediach społecznościowych partnerów biznesowych i nawiązywać kontakty biznesowe!
Biznes

Social Media — jak pozyskiwać w mediach społecznościowych partnerów biznesowych i nawiązywać kontakty biznesowe!

Social media to wbrew pozorom idealne miejsce do pozyskiwania partnerów biznesowych oraz do nawiązywania kontaktów tego typu. Portale społecznościowe nie służą jedynie spotkaniom towarzyskim lub promowaniu produktów, ale też mogą być przydatne podczas wyszukiwania kontrahentów, lub współpracowników. Wiele marek i firm posiada na nich swoje oficjalne profile i zdecydowanie warto wykorzystać taką okazję. Poniżej prezentujemy przydatne osoby nawiązywania kontaktów biznesowych właśnie w social mediach.

Oficjalne profile marek

Pierwszym sposobem pozyskiwania kontaktów biznesowych w social mediach są oficjalne profile marek. Obecnie każda licząca się marka czy firma posiada profil w mediach społecznościowych. Są one ogólnodostępne oraz zawierają przeważnie wszystkie dane kontaktowe. Na takich profilach możemy również przeczytać informacje o danej firmie jak profil działalności czy oferowane usługi. Chcąc nawiązać kontakty biznesowe, możemy w danej branży wyszukiwać konkretne firmy i marki oraz kontaktować się z nimi bezpośrednio. Możemy wysyłać np. oferty czy propozycje współpracy zarówno e-mailowo, jak i na samym portalu społecznościowym. Social media pozwalają również wyszukiwać firmy i marki lokalnie. Jest to bardzo korzystne, gdy działamy w danej miejscowości lub w danym województwie. W ten sposób również uzyskamy liczne kontakty biznesowe dodatkowo posegregowane.

Grupy branżowe i tematyczne

Bardzo dobrym miejscem na portalach społecznościowych do pozyskiwania kontaktów biznesowych są również grupy tematyczne lub branżowe. Na portalach różnego rodzaju możemy spotkać miejsca, w których zbierają się i dyskutują np. przedsiębiorcy, właściciele firm czy osoby zainteresowaną daną branżą. Jest to idealne miejsce, aby zaproponować współpracę, podać kontakt do siebie lub wyszukiwać osób o porządanym profilu. Dołączenie do takich grup jest darmowe, proste i ogólnodostępne. W tych miejscach znajdziemy też wiele aktywnych osób czy pracowników firm, będziemy mogli osobiście porozmawiać o biznesie lub wymienić swoje poglądy. Na grupach tego typu bardzo często publikowane są również transmisje “na żywo”, webinaria czy są tworzone chaty i spotkania. Wirtualne szkolenie czy spotkanie to również doskonała okazja, aby nawiązać ciekawe kontakty biznesowe. W publicznych grupach możemy również pozostawić odpowiednie kontakty lub wręcz posty z ogłoszeniami o chęci nawiązania kontaktu biznesowego. Bardzo często spotykają się one z dużym odzewem. W social mediach należy jednak uważać na nawiązywane kontakty biznesowe oraz je weryfikować. Jeśli takowy znajdziemy, kontynuowanie znajomości powinno odbywać się najlepiej w świecie realnym.

Reklamy w Social Mediach

Reklamy w social mediach to nie tylko reklamowanie i promowanie swojego produktu, ale też możliwość pozyskiwania nowych kontaktów biznesowych. Jest to dość oryginalne i nieco rzadziej używane rozwiązanie, ale może przynieść bardzo dobry rezultat. Reklamy takie możemy publikować na różnego typu portalach społecznościowych np. na Facebooku. Mogą mieć one dowolny charakter i posiadać w sobie informacje o tym, iż szukamy współpracowników czy konkretnych firm z konkretntej branży. Reklamy o takiej treści będziemy kierować do osób związanych z daną branżą, które prowadzą firmy lub pracują na konkretnych stanowiskach. Określenie targetu w takim przypadku jest kluczowe i jeśli określimy poprawnie grupę docelową, możemy trafić ze swoją propozycją wprost do osób z naszej listy życzeń. Takie rozwiązanie wymagać będzie nieco nakładu finansowego, ale jeśli posiadamy pewne środki na reklamę, warto zainwestować je w ten sposób pozyskiwania kontaktów biznesowych.

Portale biznesowe — LinkedIn

Social Media — jak pozyskiwać w mediach społecznościowych partnerów biznesowych i nawiązywać kontakty biznesowe!

Social media to nie tylko portale towarzyskie. W sieci istnieją również portale, które mają biznesowy profil działalności. Najlepszym przykładem na to jest LinkedIn. Znajdziemy tu zarówno oficjalne profile marek i firm, ale też i osoby prywatne czy specjalistów, którzy szukają np. współpracy. Portale takie są przeważnie darmowe i skupiają osoby z szeroko pojętego świata biznesu. Możemy tam również jak na typowych portalach społecznościowych używać wyszukiwarki oraz nawiązywać kontakty z konkretnymi firmami. Przewagą LinkedIn np. nad Facebookiem jest fakt, że znajdują się tam jedynie persony zainteresowane biznesem czy oficjalne profile firm. Znacznie łatwiej jest tam odnaleźć wiele kontaktów biznesowych. Portal ten również idealnie nadaje się do stworzenia reklamy i publikowania jej użytkownikom serwisu. Nasz rzetelnie uzupełniony profil o działalności również zaowocuje ruchem przychodzącym.

Stwórz swój profil biznesowy!

Przedostatnim sposobem na pozyskiwanie kontaktów biznesowych jest samodzielne stworzenie profilu biznesowego na portalach społecznościowych. Ten sposób jest również bardzo komfortowo, bo to inni współpracownicy i potencjalni kontrahenci będą zgłaszać się do nich sami. Aby utworzyć profile marki, możemy założyć oficjalną stronę lub osobny profil, uzupełnić go danymi, opisać go pod kątem wyszukiwarki portalu oraz dokładnie przedstawić ofertę naszej firmy. W social mediach wiele osób również poszukuje kontaktów biznesowych i warto “dać się znaleźć” innym osobom. Jeśli posiadamy czas, możemy aktywnie prowadzić profil, np. regularnie publikując treści i działać aktywnie w społeczności. Może zaowocować to większą liczbą kontaktów przychodzących.

Fora internetowe

Na zewnętrznych forach internetowych również znajdziemy wiele aktywnych i przydatnych kontaktów biznesowych. Jeśli więc zatem szukamy ich w social mediach, zdecydowanie warto sprawdzić i ten kierunek. Na forach będziemy mieli dostęp do zarchiwizowanych wątków, gdzie będziemy mogli przeczytać historię dyskusji o ciekawych tematach. W takich misjach trafimy też na gotowe wątki z kontaktami lub osobami, które również poszukują partnerów biznesowych. W sieci znajdziemy fora ogólno biznesowe, fora tematyczne czy branżowe. Choć nie są to typowe portale społecznościowe, również znajduje się na nich bardzo wiele przydatnych kontaktów i konkretnych osób związanych z daną branżą.