Web Analytics Made Easy -
StatCounter
Konkursy internetowe – organizacja | Relacja na Żywo
Konkursy internetowe – organizacja
Hobby

Konkursy internetowe – organizacja

Rzadko kiedy użytkownik Internetu ma świadomość, że konkursy internetowe są znakomitym sposobem na zwiększanie ruchu na stronie. Nie ma lepszego contentu, który tak naturalnie pozyska słowa kluczowe. Konkurs, cieszący się dużym zainteresowaniem jest w stanie wypozycjonować stronę wysoko w ulubionej wyszukiwarce internetowej, takiej jak np. Google. Konkursy generują naturalny ruch oraz content, co jest bardzo doceniane przez algorytmy.

Typ konkursu

Typ konkursu uzależniony jest od celu jaki chcielibyśmy osiągnąć. Znaczenie odrywa tutaj także grupa odbiorców, do których byśmy chcieli trafić. Spotykane są różne typy konkursów. Występują konkursy promocyjne, fotograficzne, opisowe, zręcznościowe, kulinarne czy organizowane w mediach społecznościowych. Firma, sprzedająca różnego typu produkty będzie chciała przeprowadzić konkurs po to, by zareklamować swój towar. Konkurs tworzy się wówczas pod grupę docelową i pod nie ustala się zasady konkursowe.

Konkursy internetowe – nagrody

Tak naprawdę konkursy internetowe nie mają racji bytu bez nagród. Im lepsze i droższe nagrody, tym korzystniej, gdyż to one cieszą się największą popularnością wśród użytkowników. Bardzo chodliwe są drogie i wartościowe nagrody. Warto przy nagrodzie podawać ich wartość pieniężną. Taka nagroda wzrasta w odbiorze osoby, zainteresowanej konkursem. Kolejna zasada dotyczy ilości nagród. Im ich więcej, tym lepiej. Użytkownik, który widzi tylko jedną nagrodę szybko się zniechęca, gdyż określa słabe szanse na jej zdobycie. Inaczej sytuacja wygląda w momencie występowania kilku nagród głównych i różnego typu dodatkowych niespodzianek. Nagrody powinny być dobierane pod kątem grupy docelowej. One muszą być dla nich interesujące, inaczej nie będą zmotywowani do udziału w konkursie.

Konkursy internetowe – organizacja

Cel konkursu

Bardzo ważne jest uświadomienie sobie celu, jaki chcemy osiągnąć przez organizację konkursu. Trzeba wczuć się w potrzeby grupy docelowej, do której kierujemy dany konkurs. Dobrze przemyślany cel przyniesie oczekiwane i pożądane rezultaty.

Zadanie konkursowe

Jak już wspomniano zadanie konkursowe powinno być dobierane pod kątem grupy, do której chcemy, by nasz konkurs trafił. Wśród osób, biorących aktywny udział w konkursach wyróżnia się różne grupy konkursowiczów. Wyróżnia się tutaj popisywaczy, którzy za wszelką cenę chcą się wykazać. Dla nich najlepiej organizować konkursy na najciekawsze zdjęcie czy post. Inną są pracusie, którzy mimo braku odpowiednich predyspozycji i tak będą działać, zmotywowani nagrodą. Występują również obiboki, którzy nie podejmują żadnych działań, licząc na łut szczęścia oraz ziomale, posiadający dużą ilość znajomych. Dla tej ostatniej grupy najlepsze będą konkursy, polegające na jak największej liczbie udostępnień.

Konkretne informacje o konkursie

Trzeba zadbać o podanie jasnych i klarownych zasad i informacji. Nie powinno się przytłaczać zbyt wieloma rzeczami na raz. Należy przedstawić konkretne zasady, regulamin, listę nagród, listę zgłoszeń, formularz zgłoszeniowy oraz wyniki.