Web Analytics Made Easy -
StatCounter
Masowa wysyłka SMS-ów – dlaczego warto wykorzystać ją w swoim biznesie? | Relacja na Żywo
Masowa wysyłka SMS-ów – dlaczego warto wykorzystać ją w swoim biznesie?
Biznes

Masowa wysyłka SMS-ów – dlaczego warto wykorzystać ją w swoim biznesie?

Bulk SMS messaging, czyli masowa wysyłka SMS-ów to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych. Rozsyłanie krótkich wiadomości tekstowych na telefony komórkowe odbiorców pozwala bowiem znacznie zwiększyć sprzedaż, sprawić, że nasza firma lub marka stanie się bardziej rozpoznawalna oraz pomóc w zdobywaniu oraz utrzymaniu zainteresowania nowych klientów. Na czym polega masowa wysyłka SMS-ów i w jaki sposób może  pomóc w skuteczniejszym promowaniu każdego biznesu?

Bulk SMS messaging – na czym polega?

Masowa wysyłka SMS-ów to narzędzie reklamowe, którego działanie polega na wysyłaniu krótkich wiadomości tekstowych na numery komórkowe telefonów klientów zgromadzone w bazie danych firmy. Aby kampania reklamowa realizowana za pomocą SMS-ów była skuteczna i odniosła pożądane rezultaty konieczne jest więc posiadanie rozbudowanej bazy danych osób potencjalnie zainteresowanych naszymi produktami lub usługami.

Bulk SMS messaging jest realizowany za pomocą platform oferujących usługi SMS API. Wystarczy założyć na nich swoje konto i podpiąć pod nie posiadaną bazę danych. W następnym kroku komponujemy treść naszego komunikatu reklamowego oraz wybieramy czas wysyłki a system automatycznie prześle wiadomość na wszystkie numery telefonów zgromadzone w bazie. SMS-y pojawią się na urządzeniach odbiorców w zaledwie kilka sekund, co pozwala na osiągnięcie niemal natychmiastowych rezultatów.

Masowa wysyłka SMS-ów – dlaczego warto wykorzystać ją w swoim biznesie?

Masowa wysyłka SMS-ów i jej skuteczność w kampaniach reklamowych

SMS marketing, w którym kluczową rolę odgrywa bulk SMS messaging, jest aktualnie jednym z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych. Charakteryzuje się wysoką odczytywalnością komunikatów promocyjnych (SMS-y są otwierane i odczytywane przez blisko 100% odbiorców), wysokim współczynnikiem klikalności w odnośniki (ok. 15% odbiorców otworzy załączony do wiadomości link i bliżej zapozna się z proponowaną ofertą) oraz znakomitym współczynnikiem konwersji, który aktualnie oscyluje w granicach 10%.

Jak widać z powyższych danych, regularnie stosowany bulk SMS marketing jest w stanie skutecznie wspierać działania promocyjne oraz systematycznie zwiększać sprzedaż. Prawidłowo zaplanowana i przeprowadzona wysyłka krótkich wiadomości tekstowych daje nam bowiem szansę dotarcia do wszystkich osób zainteresowanych naszymi usługami oraz zachęcenia ich do skorzystania z oferty.

Bulk SMS messaging w relacjach na linii klient-firma

SMS marketing pozwala ponadto na nawiązanie pozytywnych relacji pomiędzy firmą, a jej klientami. Wszystkie osoby, które pozostawiają swój numer telefonu naszej firmie muszą bowiem wyrazić zgodę na otrzymywanie komunikatów reklamowych. W konsekwencji nasze wiadomości nie są przez nich traktowane jak pospolity SPAM, lecz cenne źródło informacji oraz pomoc w robieniu i planowaniu zakupów.

Bulk SMS messaging najczęściej wykorzystywany jest do informowania klientów o wyprzedażach, akcjach promocyjnych, rabatach oraz nowych produktach lub usługach dostępnych w ofercie. Nie oznacza to jednak, że masowa wysyłka SMS-ów nie może być wykorzystana także do innych celów – SMS marketing posiada bowiem bardzo szerokie zastosowanie oraz jest uniwersalnym narzędziem reklamowym, które warto wykorzystać w każdej rozwijającej się firmie.

Partnerem artykułu jest Apifonica oferująca: bulk SMS messaging - więcej na Apifonica.com.