Web Analytics Made Easy -
StatCounter
IRL Glasses — Okulary, które ukrywają reklamy w świecie realnym! | Relacja na Żywo
IRL Glasses — Okulary, które ukrywają reklamy w świecie realnym!
Hobby

IRL Glasses — Okulary, które ukrywają reklamy w świecie realnym!

Reklamy to irytujące element otaczającego nas świata. Możemy natrafić na nie praktycznie wszędzie od gazet po aplikacje mobilne. Korzystając z komputera, możemy blokować je, ciesząc się przeglądaniem jedynie samych stron internetowych. A co gdyby… reklamy zniknęły z realnego świata jak za sprawą przełącznika? Tak to już istnieje! IRL Glasses to okulary, które cenzurują reklamy w otaczającym nas świecie i po prostu ich nie widzimy. Czym zatem są i jak działają “magiczne” okulary IRL Glasses? Ich opis poniżej.

IRL Glasses — Okulary, które ukrywają reklamy w świecie realnym!

 

Okulary rozszerzonej rzeczywistości — pierwowzór

Zanim przejdziemy do okularów IRL, należy cofnąć się o kilka lat na pewien uniwersytet w Stanach Zjednoczonych, gdzie został stworzony pierwowzór okularów blokujących reklamy. Były to gogle rozszerzonej rzeczywistości, które filmowały kamerą teren przed nami i wyświetlały użytkownikom go wraz z cenzurą reklam. Okulary były jednak duże i niepraktyczne. Sam jednak pomysł cenzury reklamy został wykorzystany z powodzeniem.

IRL Glasses

Sam pomysł filtrowania reklam w świecie rzeczywistym jest bardzo trafny, ale z praktycznego punktu widzenia niekomfortowy. Problem ten — przynajmniej połowicznie ominęli producenci IRL Glasses, które zdobyły dotacje na Kickstarterze i są w sprzedaży. Stworzyli oni okulary polaryzacyjne, które posiadają normalne soczewki — szkła i które możemy nosić na co dzień widząc przez nie realną rzeczywistość, a nie wyświetlany widok ulicy dzięki kamerze. Okulary IRL działają na zasadzie polaryzacji. “Wyłączają” one duże banery LCD i LED, dzięki czemu idąc ulicą, widzimy duże wyświetlacze z reklamami jako czarne — wyłączone. Zasada ta działa jednak też na te potrzebne oraz nie radzi sobie z innymi typami wyświetlaczy np. AMOLED, dlatego jest to połowiczny sukces.

Okulary IRL działają na zasadzie wyłączania konkretnego pasma wyświetlania. Można kupić je w cenie ok. kilkuset złotych, a producenci zapowiadają prace nad rozwojem okularów. Choć w obecnym stanie nie usuną się sprzed naszych oczu wszystkich reklam, jest to niezwykle ciekawy i rozwojowy projekt.